Blogosfera Vrancea, Din Focşani

135 de ani- La multi ani, dar sanatosi !

Astăzi se împlinesc 135 de ani de la data inaugurării oficiale a liniei ferate Buzău-Mărășești 18/30 octombrie 1881. La inaugurare a fost prezent la Focsani, Regele Carol I, regina Elisabeta și primul ministru Ion Bratianu cel care a dispus construirea căii ferate, munca efectivă începând în noiembrie 1879.

La data de 5 septembrie 1830, în Anglia era inaugurată prima cale ferată din lume, între orașele Liverpool și Manchester. La distață de 1 an, în ziua de 27 octombrie 1831,  Petrache Poenaru a fost primul român care a călătorit cu trenul și nota:
„Am făcut această călătorie cu un nou mijloc de transport, care este una din minunile industriei secolului… douăzeci de trăsuri legate unele cu altele, încărcate cu 240 de persoane sunt trase deodată de o singura mașină cu aburi…”

Până la data începerii lucrărilor la acest tronson de cale ferată care avea menirea de a scurta distanța de la București spre Moldova, calea ferată trecând până atunci de la Buzău pe la Galați- Tecuci – Roman, lucrările de acest gen erau concesionate constructorilor străini.  Aceste companii aveau un cost foarte mare respectiv de 3 ori mai mare pe km construit față de prețul obținut prin executarea acestor 90 de km cu personal românesc proiectanți, ingineri, muncitori  aflați sub directa coordonare a inginerului Dimitrie Frunză și ajutat alți 22 de tineri ingineri români.

În perioada anilor de război 1940-1942 s-a realizat dublarea acestei linii de cale ferată care acum face parte din Magistrala 500 a Căilor Ferate Române, București — Suceava. În timpul celui de-al doilea război mondial au fost construite poduri de ciment, unele fiind funcționale chiar și astăzi. În anii 80′ această porțiune a fost electrificată cu curent alternativ (25 kV, 50 Hz).

Este o zi prea importantă în istorie ca să menționez în amănunt aspectul actual al gărilor aflate pe acest traseu, unele deteriorate, altele demolate și înlocuite de construcții noi!

placa-gara-marasesti

Iată că acum 135 de ani se construia infrastructură într-o țară care promitea dezvoltare! Din păcate și pentru a ajunge cu trenul de la Buzău la Mărășești ne ia cam același timp….. !